top of page
  • טלי וייס

הכירו את פואטיקארד – קלפי שירה והשראה


אם אתם/ן מנחי קבוצות בכל תחום, מורים, מאמנים, יועצים, מטפלים, ביבליותרפיסטים, או זקוקים לכלי עזר נפלא עבור אירוע משפחתי או חברתי, מוזמנים/ות להכיר ערכת קלפים מהממת ביופיה ובאיכותה – ערכת "פואטיקארד" - עם 80 קלפים הכוללים שירים, קטעי שיר, תפילות, פיוטים וכו' ממגוון גדול של יוצרים/ות, משוררים/ות בעיקר, כמו: רחל חלפי, אלי אליהו, ט. כרמי, סיון הר-שפי, דליה רביקוביץ, יהודה עמיחי, אוה קילפי, אברהם חלפי, ריטה קוגן, ויסלבה שימבורסקה, אמיר גלבֹּע ועוד רבים ורבות.


גילוי נאות: התוודעתי לערכה הזו דרך פנייה שנעשתה אלי מאחת מן היוזמות של הערכה – גליה שושני – שביקשה את רשותי לשלב שיר שלי בערכה (השיר "הביאו אלי" מספרי "השעה היפה") – המצורף כתמונת נושא לפוסט הזה. שותפתה של גליה לפרוייקט היא יעל הוכמן פיקר.


הערכה כבר הודפסה בשלוש מהדורות ואני לא מתפלאת. היא מעוצבת בצורה יוצאת מן הכלל, נעימה לעין ונגישה – היא כוללת קלפים המסומנים בנקודות צבעוניות לפי נושאים, כדי להקל על המשתמשים הרוצים לדייק את השימוש בהם. נושאים לדוגמא: בית ושייכות, מפגש, שינוי, דרך, רוח. בדף הסבר המצורף לערכת הקלפים, ישנן הצעות כיצד להשתמש בערכה בפעילות היכרות בקבוצה, בעיבוד תהליכים, בגיבוש קבוצתי, במפגשי אימון ובפעילויות שונות.


בגב הערכה כתוב: "יצירות ספרות משמעותיות... יכולות להיות גשרים אל עולמנו הפנימי. מילים עשויות לפתוח מרחב למחשבה, תחושה, גילוי ויצירה". וכאשר הן מוגשות לנו בכזו ערכת קלפים מהודרת ומלבבת, ניתן ללכת איתה לכל מקום בתיק, לשלוף קלף, לקרוא – ולקבל משהו לעצמנו. זוהי בהחלט מתנה מצויינת לעצמנו, גם אם לא נשתמש בה לצורך תפקיד מסויים.


לסיום, הנה שיר קצרצר מתוך קלף עם נקודה בצבע טורקיז – המשוייכת לנושא "הקשבה":


קשב / ט.כרמי


קָשֶׁה לִשְׁתֵּי קוֹנְכִיּוֹת לְשׂוֹחֵחַ שִׂיחָה-שֶׁל-מַמָּשׁ

כָּל אַחַת מַטָּה אֹזֶן לַיָּם שֶׁלָּהּ.

רַק שׁוֹלֶה-הַפְּנִינִים אוֹ סוֹחֵר-הָעַתִּיקוֹת

יָכוֹל לִקְבֹּעַ בְּלִי חֲשָׁשׁ: אוֹתוֹ יָם


לפרטים נוספים ולרכישה: פואטיקארד

36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page